ONE TIME EFFORT LIFETIME REWARDS. INSYAALLAH!!
RSS

Monday, July 27, 2009

JULY. saya gatal

JULY. saya gatal tangan asek nak mengpost entri. hal ini memang adalah kesukaan. since kelas dan asenmen belum banyak. bila workload dah menimbun saya dengan rela hati akan ucapkan "selamat tinggal" HAHA.

JULY. saya gatal nak masuk semua kelas. end up hanya dengan 3 klas. gatal lagi satu: pegi jumpe shannon mintak approval tamau ambek subjek comp science yang saya tatau ape kegunaannya. sungguh sedih ade anak murid sebegini kan? insan seperti saya nih memang terkadang tatau ape perlunya subjek itu. EHEH. contoh tak baik. jangan ikot. sesungguhnya tak rugi pon belaja apa2 subjek. somehow it will be useful. may not be now. may not be tomorrow. but maybe u will use it as a part of ur life. (saya nak cakap nih secara bangga kepada anak2 murid saya nanti. cehhh! hipokrit sungguh lah cikgu nih! mari ramai2 takyah masuk klas cikgu nih. HAHA.) tapi tak salah untuk memilih apa yang patot kita pelajari. kerna banyak lagi yang harus patot dituntut. usah sempitkan skop ilmu itu. (=

JULY. saya gatal mengrecharge superbuzz account via phone. ini semua sebab tak sabar. anak dara perempuan sulung yang ini sudah lama tak menelepon keluarga. keinginan berbuat begitu yang amat tinggi telah mendorong saya mencuba mentopup calling card via phone. entah ape yang mamat operator tuh cakap di pagi buta tersebut. saya pon telah berkata YES pada segala yang dicadangkan. end up dgn 1 cordless phone yg tatau ape nak dibuat dengannya. saya gusar. saya buntu. habes duet pon ye jugek. harga phone tidaklah begitu melampau. tapi samelah dengan tahap phone2 exclusive yang dijual di dicksmith. nak menangis pon takde maknenye sekarang. uwaaaaaa!!! saya susah hati tiap kali melihat phone tersebut di atas study table. lesson learnt: berhati2 lah (wahai sang penaip) HAHA.

JULY. saya gatal menggaru seluruh anggota. hingga berakhir dengan tanda2 yang tak sanggup nak dilihat lagi. seingat saya ini pekara seakan normal 2009. setiap kali bukak sekolah. gatal2 menyerang. hasil dari kekeringan kulit dan insects jahat menjalar ke seluruh anggota tangan kaki badan. akibatnya akan muncul tompok-tompok yang amat buruk. sungguh mengharukan keadaan tersebut. HUWAAAA!!! BIO OIL BIO OIL!!. sejenis produk kecantikan terkenal akan dicari. demi menyedapkan hati yang lara menengok parut2 terlakar. HAHA sape suruh garu dengan penuh semangat? kan? kan? sekarang masalah peribadi dah diketengahkan okay! :p

tiba2 hati terbawa mengatasi masalah ini. jika saja ALLAH itu buka hijab kita dan tunjuk betapa banyaknya dosa yang telah kita hasilkan sepanjang hidup. (well, manusia memang produktif amat dalam menghasilkan dosa. takyah ade thinking skill pon. hanya tanya iman yang didalam dada. tentu bertemu jawapannya. bukan begitu?) pasti telah bertompok2 dengan lendir2 hijau kuning; busuk dan hanyir keadaan kita ni. cuba bayangkan sekarang. ye, sekarang juga! eiiiii sungguh menggelikan dan menjijikkan lah! pasti tebal kesan kotoran degil bernama dosa itu menyelaputi kita. dah tak nampak rupa orang mungkin. entah rupa ape pulak yang bakal terlakar nanti. seram!!

kalau berparut sekarang cari BIO OIL. (tak habes2 dgn produk ini. EHEH saya bukan endorse :p) menghilangkan parut- kata orang2 lah kan. tapi ape usaha yang dah dilakukan menghapus dosa2 lalu?? jeng jeng jeng. skali lagi. tanya iman yg didalam dada sajalah. pasti bertemu jawapannya.

sungguh DIA maha pengasih. tidak dilihatkanNYA aib kita. sungguh DIA maha lembut. tidak dikeraskanNYA keatas kita. sungguh DIA maha pengampun. mintalah kepadaNYA pasti DIA perkenankan. bezanya hanya pada ruang waktu. mintalah dengan jalan sabar. kalaulah ALLAH itu buka hijab kita untuk explain kenapa DIA tak perkenankan doa kita. sure kita pon tanpa banyak songeh akan bersetuju 200% doa kita tak diperkenankan daripada mengargue supaya doa kita diperkenankan. (tunggang langgang sungguh ayat ini :p) sungguh DIA maha tahu segala sesuatu. sungguh DIA juga maha teliti atas segala sesuatu.

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: