ONE TIME EFFORT LIFETIME REWARDS. INSYAALLAH!!
RSS

Thursday, July 16, 2009

demam+perihal diri

sejuk menggigil walau heater tak henti2 menghembus bayu panas. badan rasa sengal2. ke memang saya yang sengal? HAHA. diam lah!



rasa tak bersemangat sehangat mentari yang DIA kurniakan sehari2. eh, diri kenapa ya? tamau demam! pergi jauh dari sini cik demam.
-end of demam story-.


baru meng"cek" result semalam, setelah berkurun perkara itu keluar. HOHO.


"tuhlah sebok berjalan2 lagi"' kata ayah. tapi at d same time tlah berkata, "best tak oz?".


HAHA itu ayah saya.( jangan tiru :P). saje nak cari modal nak membebel. dah lame tak ckp dgn si anak mungkin. dah si anak sulung ini tak tepon2 sejak ke oz. memang tak patot. jangan contohi. tapi
oz memang tak bole blaa sbb tade calling card to msia. yang itu sungguh tak best i tell u.


suke hati jek nak cakap oz tak best sbb tade calling card. oz-an dah berbahagia dah kat sane secara baya bill dgn banyak. HUHU. (4 dat particular reason i thank GOD for sending me here in nz. cewah.) btol tak tipu :) sungguh saya bahagia di nz. hidup bersama tarbiyyah dan kesedaran tentang "kerja daie". siyes tak tipu. saya dapat itu semua dibumi sejuk ini.


berbalik kepada hal meng"cek" result. kalo tade kesedaran itu mesti dah menangis dah i tell u. tapi otw to mission bay semalam. sejurus itu
hati telah diubati dengan kata2 sungguh sweet dari kaset yang berdendang dalam BADAR. cik kaset thanx for the song.


walau hati dah terubat. bukan bermakna saya tak perlu buat ape2. mesti lakukan sesuatu agar deen ini tidak disalah erti dek kerana memandang pada pemegang deen ini. walau saya memang rendah (saya mengaku) namun
tak sanggup rasanya membiarkan deen yang dipegang dipandang rendah.


tanda hati untuk diri sendiri:

cita2 harus setinggi langit paling atas. pastikan semuanya LILLAH. panjatkan doa selalu pada ILAHI. tegarkan jiwa hamba dalam diri. tabah, redha, dan sabar mohonku hadir sekali. tahu priority- itu mesti!

AWAS!!: jangan baca tajuk as demam kerana perihal diri. demam ALLAH yang bagi. (=

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: