ONE TIME EFFORT LIFETIME REWARDS. INSYAALLAH!!
RSS

Saturday, October 17, 2009

waalaikumussalam, thank you! (=

hmmm, interesting!! apetah yang menarik sangat secara mendadak ni?

usai solat asar di uni mosque tadi. typical malay girl akan membetulkan kain tudung. HUEH. (perlu kah kau explain tentang ini?) macam tak perlu saja. tapi saya punya blog lah bukan?? :P

okay, kembali serius!! dari sisi cermin tempat membetulkan tudung terlihat lah seorang arab yang membetulkan selendang juga. again, macam tak perlu sangat lah, kan.

takpe, proceed cerita. saya pon dengan penuh hemah telah memberi salam "assalamualaikum". dengan muka penuh kemanisan macam gula2 kapas. cewah!! (ape nih?? tak habes2. HUHE)

seketika itu. tanpa selang masa yang sket pon tak lame, wanita itu menjawab. "waalaikumussalam, thank you!". dengan senyuman lagi indah dari mana2 gula2 kapas.

saya pon macam biasa. sedikit blur waktu tersebut. sedang berfikir apa betol ke yang aku dengar tadi? apetah yang aku bagi pulak dia cakap thank you. untuk apa? untuk apa? (bila telah blur, neuron dalam otak pon agak lembab. kadar traffic flow mungkin tinggi waktu2 blur. erk~ ape kau taip nih?? baca je lah!!)

dan seketika yang agak lame dari tadi. baru saya nampak! (memang blur sungguh nih.)


'assalamualaikum' = may peace be upon you. atau dengan kata yang lebih panjang; mendoakan seseorang muslim yang lain.



owh, sungguh sweeeeeetttttttieeeeeee macam lebih dari gula2 kapas warna pink, putih, biru, purple atau ape2 warna lah. tak larat nak explain; deen yang jadi cara hidup saya, kamu dan semua muslim ini. takyah tunggu hari2 tertentu. takyah tunggu orang kenal kita. (macam terkenal lah kan??) atau kita kenal orang. asal jumpa saja boleh terus mendoakan sesama kita.

kerana bukankah muslims itu bersaudara? persaudaraan akidah yang menyatukan kita semuanya sebagai satu ummah. ummah yang diangkat darjatnya disisi ALLAH. owh, sweet okay sungguh sweet!!

jadi, tebarkanlah salam antara kita. walau dimana sahaja. walau siapa jua.

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: