ONE TIME EFFORT LIFETIME REWARDS. INSYAALLAH!!
RSS

Saturday, April 25, 2009

dia tetap nombor satu

lima belas minit sahaja diperuntukkan untuk entri ini. jangan lebih. ALAH tahu.

kata hati kecil. dek kerana sudah lama tak memuatkan sesuatu yang saya rasakan ada "sesuatu". minggu ini. minggu yang dah berlalu ini memang "menyakitkan". saya ada 3 assignments yang perlu dihantar dan ada 1 test yang perlu dihadapi. sebab memang tak boleh lari. (kalo bole lari dah lame aku menghilangkan diri :P)

saya menghubungi ayah malam sebelum test. mengadu padanya tentang perihal saya sepangjang minggu yang sungguh hectic ini. seakan anak kecil saya membebel menceritakan ke"penat"an. ayah setia mendengar dan menyediakan telinganay untuk mendengar celoteh anak yang seorang ini.


namun setelah
penat celoteh.
ayah: dah habes ke?
saya: dah kot.
penat bekerja dan penat jugak cerita tentang kerja yang memenatkan.
ayah: sekarang dah pukul berape?
saya: dah nak dekat pukul 12 malam.
penat ni. esok ade test lagi.
ayah:
TAHAJJUD LAH!!!! tidur sekarang. bangun awal esok. cari ALLAH mengadu pada DIA pulak.
saya: ^_^ ****tak terkata****
ayah: ok tak?
saya: ok. (huhu) doakan akak ye (tak lupe jugak)


*saat dimana kita penat. disitulah erti hidup. kerna hidup bukan untuk orang yang inginkan berehat. sebab itu syurga itu ada. janji ALLAH bagi mereka yang telah penat didunia di jalanNya dan akan mendapat ganjaran rehat yang abadi. syurga memang adalah tempat berehat!! tapi kene berpenat2 sekarang!!


walau penat macamana. DIA tetap perlu ditempat 1 itu. nothing else!!


kini dah nak masuk minggu yang baru. dan saya ade 3 test pulak. ya ALLAH bantulah aku. go strive for excellent lah!! :)

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Anonymous said...

berusaha izati!!!!! ..... anak buah di sini sentiasa mendoakan mu
chaiyok!! huahuahua

izzati bahauddin said...

hoho~ dah berakhir pon..trima kasih usrati rohani..:)
alhamdulillah!! kamu juge ye usrati..
same2 kte usaha, kte usaha same2 hehe..