ONE TIME EFFORT LIFETIME REWARDS. INSYAALLAH!!
RSS

Saturday, May 2, 2009

selamat hari ibu n hari ummi :)

so sweet!! kata adik kecil yang dah besar saat saya menuturkan kata2 selamat menyambut hari ibu kepada ummi yang tercinta. (budak kecik nih memang suke perli saya anyway. haha)


tapi kata ummi; "setiap hari pon hari ibu. sebab setiap hari pon kene jadi ibu. bukan hanya pada hari yang tertentu saje kene jadi ibu."


erk..saya terkena lagi. memang betul tanpa was2 sekali kata ummi itu. dalam islam pon setiap hari adalah hari untuk menunjukkan kasih sayang kepada semua orang. kalau difikirkan semula, memang ini adalah salah satu cara bagi mendidik jiwa insan agar sentiasa menyayangi antara satu sama lain.
islam itu indah, kan??

******************************

terkenang saat kecil ketika bersama ibu tercinta. sungguh2 saya dapat rasakan kasih sayangnya yang tidak pernah berbelah bagi. walau hanya kurang lebih 7 tahun bersamanya, saya dapat rasakan hangat kasih itu sehingga kini- walau dia sudah jauh disana saat ini kurang lebih 15 tahun.


selamat hari ibu, duhai
ibu yang telah melahirkan ku. jasa mu, kata2 mu, pujukan mu akan selalu segar dihati kecil diri ini. semoga dengan izinNya kite bertemu semula disana.

**********************************

semoga hari2 yang dilalui selepas ini akan terus memberi makna pada diri dan mereka yang disekeliling. hargai ape yang ade sebelum mengejar ape yang tiada.

semua pon dari ALLAH :)

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: