ONE TIME EFFORT LIFETIME REWARDS. INSYAALLAH!!
RSS

Saturday, May 15, 2010

impressed!!

jika ditanya ramai lagi orang yang lebih hebat dari saya tentu mereka tak impressed sangat pon dengan ape yang saya nak coretkan disini. namun, saya yang biasa2 ni sangat impressed dengan ayat tak seberapa ini;


kami rela dirantai daripada menjadi manusia yang tak bertamadun.

seterusnya baca lah sendiri yang ini

short but meaningful, i wud say.

membuatkan saya terfikir, harus ada rasa bersyukur atas nikmat nafsu mutmainnah dan lawwamah kurniaan DIA. kerna wujudnya insan lain yang mungkin ALLAH belum menghendaki mereka mendapat nikmat tersebut. susah benar bagi mereka nak mendekatkan diri dengan perkara-perkara baik hatta sedikitpun.

oh allah! ya rahman! baru kini kusedari, atas nikmat mu yang satu itu. aku kini aku yang kini. (errkk??) mungkin sesetengah perkara nampak mudah bagi kita untuk melakukannya. tak perlukan sesuatu yang diberi nama mujahadah. tak perlukan usaha yang super power.

namun bagi yang lain, mereka sangat perlukan cik mujahadah. dan usaha yang Super Duper Power untuk melakukannya. bersyukurlah atas nikmatNYA yang ini. kita tak mintak pon secara spesifik. tapi ALLAH tu MAHA PEMURAH! diberinya kita walaupon tak dipinta.

p/s: jangan asek nak mengomel aje. :)

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: