ONE TIME EFFORT LIFETIME REWARDS. INSYAALLAH!!
RSS

Saturday, June 6, 2009

i LOVE my hijab

sendirian berjalan dari uni mosque ke perkarangan library tercinta. (bajet tercinta didorong oleh "nerd" mode dan exam mode HAHA). terserempak seorang manusia bergelar wanita. dari jauh macam kenal. lagi dekat makinlah kenal!

terkejut mode tahap MAXimum bile dah face to face dengan wanita tersebut. kalau takde pape takkan terkejut lah, bukan begitu? maka kerana ade ape2 lah yang telah lainnya pada appearance wanita tersebut, adrenaline rush dalam body saya yang biasa ini memacu dengan speed luar biasa.

saya kenal wanita tersebut. malah pernah berbual berdua. dia seorang yang baik. dan kali ini, mungkin dia tidak perasan dengan kehadiran saya di muka perpustakaan itu. tapi kehadirannya walau dalam bentuk yang telah transform(ed), masih saya ingat dengan baik. (ayat apekah ini??)

ape yang terdetik dihati saat adrenaline ber"speed" tinggi itu hadir ialah:
"I LOVE MY HIJAB!!" mungkin ade yang akan cakap saya tah ape2. ("tudung kau bukannya mahal mane pon yang kau nak sayang sangat tuh!" ) tapi betul tak tipu! memang perkataan itu yang terdetik saat itu.

bukan dek kerana tudung yang mahal namun
modesty yang mahal. nilai ciptaan TUHAN itu yang mahal. hukum TUHAN takyah cakaplah memang mahal! sebab ia hukum yang datang dari si PENCIPTA yang agung. yang MAHA TAHU tentang segalanya. hatta yang terselit di ceruk2 yang maha sempit pon DIA MAHA TAHU LAGI MAHA TELITI.

jadi, pasti ada sebab DIA suruh. usah dipersoal. kita hanya hamba yang setiap saat menghirup oksigen dan membebaskan karbon dioksida dengan rahmatNYA. jantung berdegup "lub-dub" juga dengan rahmatNYA.

mari muhasabah diri semula. ayat ini ditujukan khas kepada sang penaip :)


"ingat lah ALLAH di waktu senang. pasti DIA ingat kamu di waktu susah dan
sempit."


itu janji ALLAH dan janji ALLAH itu pasti! yakinlah!

-saya:lagi 4 hari nak exam-sekian

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: