ONE TIME EFFORT LIFETIME REWARDS. INSYAALLAH!!
RSS

Wednesday, June 10, 2009

di persimpangan dilema

eheh. tajuk tak bole blaaa. cam mode cintan-cinton plak. menelepon ummi semalam dan secara implicit telah mengatakan saya mungkin tak balik malaysia cuti summer nanti. dan2 tuh juge tercipta lah drama romantik- komedi ini.

*************************************************************************************

ummi: awak tak balik? hari tuh kata nak balik sebulan je.
saya: haah.(susun ayat2 cinta) tapi kalo sebulan tanak balik oklen lak nanti.
ummi: lorr.mcm budak kecik.sebulan takkan tak puas kot.
saya: mestilah tak puas. so macam tamau balik teros.(lafaz kurang lancar)
ummi: mcm tuh plak. ade orang balik 2-3 minggu ok jek.
saya: tuh orang laen. akak tak mcm tuh.
ummi: kalo tak balik nak buat ape kat sana? sorang2 ke?
saya: buat lah ape yang patut. tadelah sorang. maori ramai. HAHA
ummi: kalo tade orang baik balik malaysia. nak bertapa kat sane ke?
******tiba2...................
(ayah kat belakang):
tak rindu ayah lah tuh!!
saya: (aikk??) ayah dengar ke? ummi cakap kuat sangat nih. (****)
ummi:
tak rindu ummi jugak lah tuh.
saya: lah.(dalam hati: konspirasi ke ape nih??) mestilah rindu. ummi rindu akak tak?
ummi: rindu. (finally. HAHA)
(ayah kat belakang): rindu serindu2nya. lalalala~~
saya: tamau ah. tuh lagu tomok. (ape kaitan tomok lak nih??)
ayah: ye rindu2. balik lah. (finally.)

saya: (dlm hati) YEAYYYYY!!!! (tatau kenape yeay-sbb balik bukan sponsor pon. HAHA. izzati, kau takyah nak excited sgt okeh)

*************************************************************************************

tapi setelah drama romantik-komedi ini tercetus, saya memang excited tak bole blaa. rasa mcm dapat pakwe baru. (nih memang tipu gile! sbb tak penah ade pakwe pon. PAK TUA adelah HAHA)

memandangkan mak ayah suruh balik. cewahhh! jadi perlu menunaikan hajat mereka berdua dengan hati yang terbuka. saya nak jadi anak yang baik dan solehah *wink*

so, kesimpulah cerita:
"im going back this summer!!" (baca: dengan intonasi yang betul). takyah duduk oklen yg tade orang nih. tiada lagi persimpangan :p tapi mesti sebulan jek balik m'sia. lama2 nanti jadi mayat idop kat umah. TAK MAU2.

hiduplah secara bersederhana dan penuh makna agar mati tak sia2. none of the creatures created for nothing. tiada yang sia2. percayalah! (pesan pada sang penaip entri)

saya dan exam ke-2: 9 hari lagi. berusaha!!
(manjadda wajada :) )

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Anonymous said...

#tak boleh bla la entry ko nie... comel sgt. pandai ko berlakon nt leh la aku try kot2 enth2 ade org nk sponsor aku blk huhuh...
#takut nangis la izati tu... sebab tu yg balik tu hihih:)
aku nie pe"comment" setia blog ketue usrah la pulak.

izzati bahauddin said...

haha. siyes la ak mmg ingat tanak balik. nak try la kononnya. haha sekali je ckp tros cair. tak tetap pendirian betol. jgn ikot. hehe

Hanna said...

haha..seryes lawak..ko saje je kan nk suruh mak ayah ko pujuk ko blk kan kan kan? nk suh dorg ckp dorg rindu kat ko.. kan kan kan..hihi..
hati mana tak gembira klo org yg kita syang ckp dia rindu kat kita..btul tak?so..moral of the story..lafazkanlah ucapan syg dan rindu(kpd yg halal bgmu ye..) hihi..segembira mana hati ini menerima ucapan2 rindu dan syg dr org..segembira itu la juga org menerima ucapan syg dan rindu dr kita..ceywah..pe aku merapik pnjg2 ni..keep it up amirah~! :P

izzati bahauddin said...

waaa!! cik hanna pon ade kat sini kah? baik2 advice taken :) 100++% agreed! kalo syg kat sesape ckp jek. takot tak sempat. (restricted to mahram je. yg laen tak apply. takyah sebok2 nak ckp kat yg tak apply) HAHA.

so, SAYA SAYANG KAMU SEMUA!!

mamaniesh said...

"kalo syg kat sesape ckp jek. takot tak sempat"....i read up till dat jer...bat abis..lol...abis la izzati:P btw jiran bilik sebelah amirah keee??? waaahhh enggak tahu dong saya:P